Australia

Nå er det lenge siden jeg har blogget. Behovet har rett og slett ikke vært der!
Men nå, etter et halvt år i Australia med utrolig mange opplevelser jeg vil fortelle om, har jeg valgt å starte litt igjen.

Jeg tenker det kan være nyttig å gi tips til fremtidige søkere av utveksling og svare på generelle spørsmål om Australia! Så det er bare å sende spørsmål i kommentarfeltet eller andre sosiale medier, så kan jeg gi svar på det jeg klarer!

Nå begynner eventyret her nede å gå mot slutten. På torsdag reiser vi fra Brisbane (!!) til Bangkok for en 5 dagers ferie der, før vi er på plass på Gardemoen den 15 desember. Det er utrolig rart å skulle reise fra Australia, jeg har fortsatt følelsen at vi skal tilbake etter jul. Det har vært et fantastisk halvår og jeg har blitt kjent med mange herlige mennesker, spesielt fra leiligheten vår. Det har vært folk fra hele verden: Norge, Danmark, Frankrike, Tyskland, Japan, Mexico og Singapore.

Australia er rett og slett et fantastisk land og et så mangfoldig land! Vi lærte virkelig på vår reise oppover østkysten og til Alice Springs at Australia minner om flere andre kontinenter og at ingen byer er like! Man kan begynne å kjøre fra en by og ende opp med å kjøre gjennom bush, ørken og deretter til nydelige strender. Det er rett og slett så mye å se at det ikke holder med en mnd! Jeg skal definitivt tilbake en gang og backpacke meg videre gjennom Australia og gjerne studere litt mer her også.

Jeg vil virkelig anbefale alle å dra oppover østkysten om de skal reise i Australia og i tillegg er Uluru verdt pengene det koster å komme seg dit! Uluru er en av de mest spesielle opplevelsene jeg har hatt hittil når det kommer til reising!

Til neste gang kunne jeg godt tenke meg å ta "The Great Ocean Road" fra Sydney til Melbourne, oppleve Melbourne, Adelaide og kjøre oppover mot Darwin! Det får være mål neste gang det blir Australia tur - for det skal det definitivt bli!


- Veronica 


Kommentarer

Populære innlegg