PARIS OIA LONDON VENEZIA

Lysten til å reise har vokst seg svært stor og jeg merker London turen om 8 dager virkelig blir helt fantastisk. Å reise er noe av det mest fantastiske jeg vet - tider hvor jeg er mest lykkelig. Oppdage nye gater, nye opplevelser, en annen rytme, andre språk, annen kultur, nye mennesker, annerledes utvalg, øyeblikk man aldri glemmer - det er helt vidunderlig. Følelsen av å vandre i en gata man aldri har vært i før, ny arkitektur, andre gester og smil til fremmede med en litt annerledes mening. Man ser verden i et større bilde og for hver reise utvides mitt perspektiv på verden og meg selv. Alle opplevelser blir en del av min identitet som jeg stolt bærer med meg nært mitt hjerte.



Jeg føler meg priviligert som har fått muligheten til å reise og oppleve så mye - det har gjort meg til personen jeg er i dag. Jeg har fått oppleve solnedgangen i verdens vakreste Oia på Santorini, vandret ned gater i London, stått i spansketrappene i Roma, bodd hos en eldre fransk kvinne i Antibes på den fantastiske franske rivieraen, kjørt over fjeller i Sveits, opplevd livet som engelsk student i Newcastle, bodd hos en engelsk kvinne i London, besøkt nydelig byer slik som Monaco, St. Tropez, Cannes og italienske Ventimiglia, vært på parfymefabrikken i Galimard, kjøpt maskerade i Venezia, strandfest i Toscana, vandret i idylliske franske landsbyer, vært med på l'Assembleé nationale i Paris, øyhopping i Hellas, opplevd safari og besøk til moské i Tyrkia og utforsket the highlands i Scottland. 

Og dette er kun noe av det jeg har opplevd på mine reiser. Dette er kun i Europa, det er fortsatt så mye å utforske, oppdage, like og elske. Det har vært så mange fantastiske opplevelser - og mange av disse er minnene jeg husker best og som står meg nærest. Det er de små, svært annerledes og nye øyeblikkene som muligens har satt mest inntrykk. Kun å tenke på alle disse reisene gir meg en følelse av lykke. Frankrike er muligens landet jeg har besøkt mest ved siden av Storbritannia og det har fått en spesiell plass i hjertet mitt med dens nydelige byer, språk og helt spesielle kultur.



Det vil bli mange flere reiser i fremtiden og jeg smiler bare ved tanken. Jeg gleder meg til nye byer, smaker, lukter, kulturer og mennesker blir en del av min identitet. I mine øyne gjør reising et menneske rikere - på en helt annen måte enn det penger og andre materielle ting noen gang kan gi. 

Så jeg ville bare si jeg føler meg priviligert - og om 8 dager får jeg flere minner og opplevelser som knyttes til meg og som knytter meg til verden.


- Veronica 

Kommentarer

Populære innlegg